Mijn naam is Gerard van Westrienen.

Sinds de oprichting van Fotoclub Houten in 2008 ben ik lid en betrokken en word ik uitgedaagd om mijn (fotografische) grenzen te verkennen én verleggen. Van landschap en natuur tot high key, zwart-wit, abstract en architectuur. Inmiddels zijn mijn ‘kiekjes’ steeds meer ‘foto’s’ aan het worden.

Ik ben begonnen met het oefenen op de ‘Kodak-box’ van mijn vader. Af en toe mocht ik die vasthouden en er een foto mee maken. Dan was het spannend als we bij de fotograaf kwamen of de foto was gelukt.

Later heb ik zelf diverse ‘vakantie-camera’s’ gehad en ben ik in 2007 overgegaan op de digitale spiegelreflex. Daar kwamen in de loop der jaren diverse lenzen bij. Sinds kort heb ik ook een ‘bridge-camera’ aangeschaft – vooral om bij het reizen niet met zo’n grote zware rugzak op stap te moeten.

Overigens: ook met mijn mobiel maak ik veel foto’s. Grote voordeel: je hebt die altijd bij de hand en door de ervaring van de afgelopen  jaren zijn ook de foto’s die ik daarmee maak stukken beter geworden.

En dat is het fijne aan onze fotoclub: je wordt uitgedaagd, gestimuleerd en geïnspireerd – niet alleen om te kijken, maar ook om te zien en dát over te brengen op beeld.