Hans Roelofs, ik begon met fotografie in mijn tienerjaren, in eerste instantie gericht op het fotograferen van vliegtuigen op de vliegbasis Soesterberg. In die dagen was dit, tijdens de Koude Oorlog, nog een illegale activiteit.
Naast al dat vlieggeweld vond ik het ook leuk om mensen te fotograferen en avondopnames te maken. Portret- en avondfotografie vind ik nog steeds inspirerend en doe ik graag.
Na een langere periode mij niet echt meer intensief te hebben beziggehouden met fotografie pakte ik de draad weer serieus op in 2016, waarna ik in 2017 lid werd van Fotoclub Houten.
Ik kan wel zeggen, dat ik mij nu fanatiek bezighoud met fotografie en dat de fotoclub daar tot nu toe een positieve en inspirerende bijdrage aan heeft geleverd. Zo ontdekte ik de macrofotografie en mijn volgende uitdaging zal zich richten op straatfotografie; dus toch weer mensen en ditmaal in hun dagelijkse omgeving.
Als rode draad loopt landschapsfotografie door mijn interesses. Via YouTube filmpjes volg ik bij voorkeur Britse landschaps- en straatfotografen om mijn kennis te verbreden. Ik voel mij onverklaarbaar aangetrokken tot dat perfide Albion, met zijn grote maatschappelijke tegenstellingen en tradities, maar met schitterende landschappen.