Martin de Jong…..
In 1956 geboren in het mooie Twente, maar opgegroeid in Friesland.

Rond mijn 12e kreeg ik een Agfa Iso Rapid. Daar heel veel slechte foto’s mee gemaakt, maar toch, het virus had zich genesteld.
Via een Minolta Srt101 ben ik uiteindelijk terecht gekomen in de Canon Eos wereld: een Eos 650 die nog steeds in mij bezit is. Deze beide camera’s en het Duitse Color Foto waren voor mij de opstap voor fotografie als hobby. Toch waren dat vooral serieuzere vakantiefoto’s.
Na even vreemd te zijn gegaan met video en inmiddels verhuisd naar Houten werd ik nieuwsgierig naar digitale fotografie. Ik kon in 2005 een Sony Cybershot lenen en was om. Omstreeks dat moment kwam Canon met de Eos 400D. Dat was het begin van mijn hernieuwde kennismaking met natuur- en landschapsfotografie. Ik dacht dat ik dat wel aardig deed, maar pas nadat ik in 2012 lid werd van Fotoclub Houten begon ik te leren wat fotografie echt inhoudt.

Inmiddels fotografeer ik met een Canon R en probeer ik mij te bekwamen in ICM (wie zei ook alweer dat foto’s scherp moeten zijn?)
Hoewel digitaal de hoofdmoot van mijn werk is fotografeer ik zo nu en dan analoog.
Dat doe ik vooral met een Minolta Srt303b en een Mamiya 645 Pro: beide het echte oude handwerk.

Mijn inspiratie komt van mijn clubgenoten, Flickr en een aantal YouTubers waaronder Thomas Heaton, Adam Gibbs en The Photographic Eye.

Wil je meer van mijn digitale ontwikkeling zien, neem dan eens een kijkje op https://www.flickr.com/photos/carreletfoto.